.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
يادواره شهداي اصناف در مازندران

رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: براي نخستين ‌بار در كشور يادواره شهداي اصناف و بازاريان برگزار مي‌شود.

عباسعلي وفايي‌نژاد پيش از ظهر امروز در ديدار اعضاي ستاد يادواره سرداران شهيد اصناف مازندران با آيت‌الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران از شناسايي 348 شهيد اصناف، بازاريان و بسيج اصناف در مازندران خبر داد و خاطرنشان كرد: براساس پيگيري‌هاي به عمل آمده پيش‌بيني مي‌شود اصناف و بازاريان مازندران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس 500 شهيد نثار نهال انقلاب كردند.

وي تصريح كرد: اعتقاد ما بر اين است كه براي حفظ و بقاي نظام و زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا برگزاري مراسم يادواره‌ها نياز ضروري جامعه ما است.

رئيس سازمان بازرگاني مازندران با مهم ارزيابي كردن كار مستندسازي خاطرات مربوط به شهدا يادآور شد: اين كار براي آگاه‌سازي نسل جوان جامعه مؤثر خواهد بود.

نماينده ولي فقيه در استان مازندران نيز در اين ديدار با تشكر از اصناف و بازاريان استان مازندران برگزاري يادواره‌اي شهداي اصناف را كاري بسيار خوب، ابتكاري و ارزنده توصيف كرد.

آيت‌الله نورالله طبرسي با اشاره به اينكه اين مراسم بايد در خور شأن اصناف و بازاريان برگزار شود بيان داشت: اصناف و بازاريان در تمام ابعاد تاريخي انقلاب اسلامي نقش اساسي داشتند.

امام جمعه مركز استان مازندران با يادآوري نقش بازاريان در دوران صدر اسلام اضافه كرد: اگر به تاريخ شيعه نگاه كنيم درمي‌يابيم كه بيشتر شاگردان ائمه اطهار(ع) از قشر بازاري بودند.

طبرسي با اشاره به اينكه بازار نقش بسيار مهمي در پيشرفت تشيع و اسلام دارد، به فلسفه شكل‌گيري مسجد جامع شهرستان ساري در مركز استان اشاره كرد.

نماينده ولي فقيه در استان مازندران يادآور شد:‌مرحوم نيك‌نژادها و عراقي‌ها و حتي مؤتلفه نيز از سلك بازاري‌ها بودند كه از ابتدا با معمار كبير انقلاب حضرت امام راحل پيوند دوستي داشتند و تا آخر در كنار حضرت امام (ره) ايستادند.

نخستين يادواره شهداي اصناف و بازاريان مازندران 29 بهمن سال جاري در شهرستان ساري برگزار مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.